Vier tips om conflicten tussen ruziënde medewerkers efficiënt aan te pakken!

Tip 1: los het op met een lach
Humor is de beste saus. Soms kan u met een kwinkslag mensen duidelijk maken dat ze zich onprofessioneel gedragen, en dat het aan hen is om dat op een volwassen manier uit te praten.

Tip 2: blijf neutraal
Benader het geschil objectief. Staat u op gelijke voet met beide partijen, dan kan u een aanzet geven om de bom te ontmijnen.

Tip 3: wees duidelijk
Maak beide partijen duidelijk dat u geen kant kiest. Regel een gesprek op neutraal terrein, zonder elkaar te onderbreken. Luister actief en vat hun argumenten kort samen.

Tip 4: stel een compromis voor
Maak niet de fout één of beide partij(en) te beschuldigen, maar bedenk diverse oplossingen die u eerst aftoetst met een collega. Zorg ervoor dat het compromis beide partijen bevredigt, zonder dat één van hen zich benadeeld voelt.

Bron: Manager Magazine

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *